Skip to content
Home » מה ההבדל בין מרפק טניס לאצבע הדק?

מה ההבדל בין מרפק טניס לאצבע הדק?

ישנה נטייה לחשוב כי כל הבעיות השונות הקשורות לכף היד הן זהות. אך בפועל לכל בעיה יש את הייחודיות שלה, ומוטב כי תכירו את ההבדלים. כאשר אורתופד מציג בפניכם בעיה מסוימת יהיה עליכם למצוא את הפתרונות הנכונים עבורה. כך תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם מקבלים את הטיפול הנכון. הטעות הכי גדולה מבחינתכם תהיה להשאיר את המצב כמו שהוא מבלי לפתור אותו. הרי בעיות שונות בכף היד עלולות להחמיר, בטח אם הן לא מקבלות את המענה ההולם. שאלנו את ד"ר אריה שטבון לגבי ההבדלים בין מרפק טניס לבין אצבע הדק.

אצבע הדק

אצבע הדק היא בעיה שכיחה שפוגעת באופן משמעותי בתפקוד השוטף. הפגיעה מביאה איתה לכאבים חזקים בכף היד. הדרך הכי יעילה לזהות אצבע הדק היא כאשר מופיעים כאבים במרכז כף היד. במקרה כזה יהיה עליכם לבחור בטיפול הנכון על מנת לעצור את הכאב. הגישה הטיפולית להתמודדות עם אצבע הדק היא פשוט מנוחה. ברגע שכף היד תנוח תוכלו לראות שיפור משמעותי בכאב ובתחושת אי הנוחות. זה ההבדל המרכזי בין הבעיה הזאת לבין מרפק טניס שהגישה הטיפולית בו תהיה שונה לגמרי.

מרפק טניס

מרפק טניס זוהי תסמונת שגורמת לכאבים בצד החיצוני של מרפק היד. האזור שבו יופיעו הכאבים יהיה שונה לגמרי מהאזור של הכאבים באצבע הדק. מעבר לכך הכאבים במרפק מגבילים את תזוזת כל היד, ולא רק את אזור כף היד. כאן הסיכוי לעבור ניתוח הוא גבוה יותר, שכן מדובר על כאבים שעלולים להגביל אתכם מאוד. עם זאת הרופאים לרוב ינסו לעשות כל מה שאפשר על מנת לפתור את המצב דרך טבעית. ניתן להשתמש בסד מיוחד או לקחת כל מיני תרופות שונות להקלה בכאב. נדגיש כי גם כאן את הבעיה תוכלו לזהות על ידי הכאבים.

איך נכון לטפל בבעיות האלה?

כל רופא רשאי לבחור את הדרך שהוא רואה אותה בתור הדרך הנכונה ביותר. יכולים להיות פערים בין הגישות השונות של הרופאים שמטפלים בבעיות האלה. אנו מציעים לכם לבחור את הרופא שאתם סומכים עליו. לרוב הדעה הרווחת ברוב המקרים תהיה לנסות לדחות את הניתוח עד כמה שאפשר. הרי ניתוח מביא איתו גם החלמה לא פשוטה, לא משנה באיזה בעיה מדובר. מעבר לכך ניתן למצוא לא מעט פתרונות שונים שיכולים להביא להקלה משמעותית בעוצמת הכאב.

דילוג לתוכן