Skip to content
Home » דיאטה לאנשים בהריון

דיאטה לאנשים בהריון

מה שאתם אוכלים ושותים ישפיע על בריאותו של תינוקכם, לכן הקפידו לבחור את המזון הטוב ביותר שאתם אוכלים בהריון. בחירת המזון הנכון יכולה לעזור לך לנהל הריון בריא וללדת תינוק בריא.

אכילה בריאה היא חלק חשוב מאורח חיים בריא בכל עת, אך זה חשוב במיוחד אם את בהריון או מתכננת להיכנס להריון. תזונה מאוזנת תמיד חשובה – חשובה עוד יותר כשאת בהריון, כי מה שאת אוכלת הוא מקור התזונה העיקרי לתינוק שלך.

עם זאת, נשים רבות אינן מקבלות מספיק ברזל, חומצה פולית, סידן, ויטמין D או חלבון. לכן, כאשר את בהריון, חשוב להגדיל את כמות המזון שאוכל את רכיבי התזונה הללו.

רוב הנשים יכולות לספק את צרכיהן הגדלים באמצעות תזונה בריאה ועשירה בפירות

ירקות, דגנים מלאים וחלבון. אין צורך להקפיד על דיאטה מיוחדת, אך חשוב לאכול מגוון מזונות מדי יום כדי לקבל את האיזון התזונתי הנכון לו אתה והתינוק שלך זקוקים.

עדיף לקבל את הוויטמינים והמינרלים שלך מהמזונות שאתה אוכל

אבל במהלך ההריון , אתה צריך גם לקחת תוספי חומצה פולית כדי לוודא שאתה מקבל את כל מה שאתה צריך. לנשים המתכננות הריון ובמהלך שלושת החודשים הראשונים להריון, מומלצת צריכה יומית של 500 מיקרוגרם חומצה פולית וכן צריכת מזונות עשירים באופן טבעי בחומצה פולית או מועשרת בחומצה פולית. קשה לקבל כמות זו ממזון בלבד, אז אתה צריך לקחת תוסף חומצה פולית.

ACOG ממליצה שכדי להגביר את ספיגת הברזל

תזונה בריאה לנשים בהריון צריכה לכלול מקור טוב לויטמין C ומזונות עשירים בברזל. חשוב לנשים בהריון לאכול מזון עשיר בברזל מדי יום, כגון בשר, עוף, פירות ים, שעועית יבשה ועדשים וירקות עלים ירוקים. ויטמינים טרום לידתיים וברזל במזונות אחרים יכולים לגרום לעצירות במהלך ההריון.

במהלך ההריון

אתה צריך כמעט פי שניים יותר ברזל, או 27 מיליגרם ביום. במהלך ההריון וההנקה, אתה צריך 600 מק"ג מדי יום עם מזון או ויטמינים. אתה צריך לפחות 600 מיקרוגרם (מק"ג) חומצה פולית בכל יום, דבר שיכול להיות קשה להשגה עם מזון בלבד. סביר להניח שתזדקק לחלבון נוסף ואולי גם תזדקק לתוספי ויטמינים B12 ו-D.

תמיד חשוב לאכול מגוון מזונות במהלך היום

כדי לוודא שאתה מקבל את החומרים המזינים שאתה והתינוק שלך צריכים. במהלך ההריון, בחרי מגוון רחב של מזונות בריאים מחמש קבוצות מזון כדי להבטיח שהצרכים התזונתיים שלך וצרכי ​​תינוקך ייענו. מומחים ממליצים לאם לעתיד לאכול מגוון של מזונות ומשקאות בריאים כדי לספק לתינוקה רכיבי תזונה חשובים לגדילה והתפתחות. ההנחיות התזונתיות להריון בריא הן פשוטות וקלות לביצוע.

ממשלת ארה"ב מפרסמת הנחיות תזונתיות שיכולות לעזור לך לקבוע כמה מנות מכל סוג מזון לאכול בכל יום

התפריט הבא לדוגמה ייתן לך מושג על מה אישה בהריון צריכה לצרוך בדרך כלל ביום אחד לתזונה בריאה במהלך ההריון. מידע נוסף על בחירות מזון בריא וכמויות לכלול בארוחות ניתן למצוא גם במדור יולדות כדאי גם להימנע ממזונות מסוימים מכיוון שהם לא בריאים או עלולים להיות מסוכנים לתינוקך

ייתכן שתצטרך להבין מחדש אילו מזונות עדיף לאכול במהלך ההריון ומאילו מזונות יש להימנע במהלך ההריון. תזכורות חשובות במהלך ההריון בין אם אתה מתחיל או מישהו שמכיר את ההריון, עליך להעריך את התזונה שלך במהלך כל הריון. כאשר את בהריון, הכל משתנה, וכל ההריון עשוי להיות שונה מהפעם הקודמת.

רוב הרופאים ממליצים לנשים הרות ליטול תוספי ויטמינים ומינרלים טרום לידתיים בנוסף לתזונה בריאה

רוב אנשי מקצוע בתחום הבריאות או המיילדות ירשמו תוספי תזונה לפני ההתעברות או זמן קצר לאחר מכן כדי לוודא שכל הצרכים התזונתיים שלך מסופקים. מלבד בחירה במזון בריא, נטילת ויטמין טרום לידתי מדי יום, באופן אידיאלי שלושה חודשים לפני ההתעברות, יכולה לעזור לוודא שאתה מקבל מספיק מהחומר התזונתי החשוב הזה.

עם זאת

לא מומלץ לצרוך יותר ממנה אחת ביום, שכן יותר מדי ויטמין A מוכן מראש עלול להיות מסוכן לילדכם. נשים בהריון זקוקות ל-70 מ"ג לפחות של ויטמין C ביום, המצוי בפירות כמו תפוזים, אשכוליות וטל דבש, וירקות כמו ברוקולי, עגבניות וכרוב ניצנים. כל הנשים, כולל נשים בהריון, זקוקות ל-600 IU של ויטמין D ליום.
למידע נוסף על דיאטה לאנשים בהריון יש לגשת לאתר mkdiet.co.il

מקורות טובים הם חלב מועשר בויטמין D ודגים שמנים כמו סלמון

ברזל ממקורות צמחיים קשה לספיגה, אך הקלה בהטמעה אם מאכלים אלו נאכלים עם מזונות המכילים ויטמין C (כגון תפוזים). מזונות עשירים בסידן אחרים כוללים סרדינים או סלמון עם עצם, טופו, ברוקולי, תרד ומיצים, ומזונות מועשרים בסידן. מוצרי חלב במהלך ההריון, אתה צריך לצרוך יותר חלבון וסידן כדי לענות על הצרכים של התינוק הגדל שלך.

מוצרי חלב בהריון מוצרי חלב כמו חלב

גבינה, גבינת קוטג' ויוגורט חשובים במהלך ההריון מכיוון שהם מכילים סידן וחומרי תזונה אחרים שאתה ותינוקך צריכים. שלוש עד ארבע מנות חלב יכולות לעזור לך לענות על צרכי הסידן היומי שלך, ויוגורט הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר. בנוסף להיותו עשיר בחלבון, הוא גם עשיר בברזל, הדרוש על מנת לעזור לתינוקך לפתח מאגרי כדוריות דם אדומות וכן לתמוך בשלך (נפח הדם עולה במהלך ההריון, וזו הסיבה שאנמיה בהריון כל כך שכיחה).

למרות שסידן

הוא רכיב תזונתי חיוני במהלך ההריון, סידן יכול להפחית את ספיגת הברזל. קשה לקבל את התזונה הדרושה לך אם אינך אוכל דגים ועוף, חלב, גבינה או ביצים. כדי לקבל את החומרים המזינים הדרושים לך, אתה צריך לאכול ממגוון קבוצות מזון, כולל פירות וירקות, לחמים ודגנים, מקורות חלבון ומוצרי חלב.

תזדקק לתוספת של 200-300 קלוריות ממזונות עשירים בחומרים מזינים כגון בשר רזה, מוצרי חלב דלי שומן, פירות, ירקות ודגנים מלאים. קלוריות אלו צריכות להגיע מתזונה מאוזנת של חלבון, פירות, ירקות ודגנים מלאים.

 

דילוג לתוכן