Skip to content
Home » איך למצוא את האורתופד המושלם לכם?

איך למצוא את האורתופד המושלם לכם?

כאבים, הם מנת חלקם של רבים מאיתנו. הכאבים, במקרים רבים, אינם נותנים מנוח ומעיבים על שגרת חייו של הפרט עד כדי פגיעה בתפקודו. כל מה שצריך לדעת רגע לפני שבוחרים אורתופד, כאן לפניכם

רגע לפני הבחירה, מיהו בכלל האורתופד?

בכדי לקבל רישיון המגדיר את האדם כאורתופד, יש לעבור תהליך ארוך הכולל מספר צעדים חשובים ומהותיים. ראשית, כמובן, לימודי רפואה, התמחות של 6 שנים בתחום האורתופדיה וכן גם לימודי התמחות במשך שנה-שנתיים בתחום אחד או יותר ספציפיים ממגוון התחומים אותם האורתופדיה כוללת. לדוגמה: פגיעות ספורט, החלפה של מפרקים, אונקולוגיה, כירורגיה ועוד. לימודי האורתופדיה הינם לימודים דורשים ונחשבים, אך לא כל מי שמקבל רישיון לעסוק בתחום זה אכן מוגדר כמקצועי של ממש, ומצב זה, משתנה מאורתופד אחד למשנהו. לאור כך, קבלו מספר טיפים מעשיים שיעזרו לכם בבחירת אורתופד מושלם. 

המלצות, המלצות ושוב המלצות

אין חכם כבעל הניסיון, זו לא קלישאה. כן, כדי לבחור אורתופד מושלם, חשוב מאוד לערוך בירור מקיף בקרב חברים, מכרים, קרובי משפחה ואף מרופאכם האישי. שכן הם יוכלו לסייע בידכם להימנע מבחירות שגויות ואף להגיע לכאלה מוצלחות, מניסיונם האישי. 

אתם לא פטורים מלחקור בעצמכם 

אז גם אם קיבלתם המלצות חמות, לצורך השלמת התהליך ותחושת הביטחון שלכם בהחלטתכם, חפשו ברשת מידע על אותו האורתופד, הן המלצות והן ביקורות. קראו את המידע בעיון ושאלו את עצמיכם: מהי התמנה הכללית? חשוב לא להיתפס לביקורת אחת או שתיים כאשר ישנן שלל המלצות חמות, ולכן גם בעת חקירה עצמית, יש להפעיל שיקול דעת ולחשוב מהי התמונה הכללית המצטיירת במוחכם. בעת הקריאה, שימו את  הדגש על שנות הניסיון שלו, מקם לימודיו וסוג ההתמחות שלו. אורתופד מוצלח ביותר לא יועיל לכם אם אינו התמחה בתחום בו אתם זקוקים לסיוע. 

טיב יחסי אנוש

סביר להניח שמרבית האנשים הזקוקים לאורתופד יחפשו תחילה מקצועיות וכמעט ולא יהרהרו בצורך החשוב באורתופד בעל תקשורת מכילה, מרגיעה ובטוחה. טיפול רפואי, בכל תחום שהוא, מהווה מוקד פחד עבור רבים מאיתנו, ולצורך כך לדמות האורתופד, מעבר ליכולות ולידע המקצועי שלו, חשיבות רבה. רוגע וביטחון בעת הטיפול יסייעו להצלחת הטיפול, שכן טיפול מוצלח אינו נמדד רק בתיקון הבעיה הבריאותית, אלא גם בתחושותיו האישיות של המטופל. 

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מנתח להחלפת מפרקים הדוגל במקסימום מקצועיות ושימוש בשיטות ודרכי טיפול חדשניות, לצד יחס אישי איכותי מקסימלי. 

דילוג לתוכן